Select Page

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon 3D Eğitim Kursu

3d Eğitim

Autodesk Maya oldukça güçlü 3 Boyutlu tasarım, görsel sunum ve animasyon programıdır. Karakter animasyonlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon


3d Eğitim

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon 3D Eğitim Kursu

Süre: 90 saat

Autodesk firmasının dünyaca ünlü 3 Boyutlu Modelleme ve Animasyon programı olan Autodesk Maya’nın, kullanıcı arabirimini, güçlü modelleme araçlarını ve gelişmiş animasyon tekniklerini, en iyi şekilde öğretmeyi hedefleyen ders içeriği ve uygulamalı projeleriyle eğitim vermekteyiz.  Bu sayede, Autodesk Maya Programı ile yeni tanışan ya da daha önce farklı 3D Modelleme programları kullanmış olan kişilerin projelerini ve hayallerini hayata geçirmelerini sağlamaktayız.

EĞİTİM İÇERİĞİ  GENİŞ MÜFREDAT

1- Maya’yı tanıyalım.
2- Neden Maya ? Diğer programlardan güçlü ve zayıf yanları.
3- MAYA ile neler yapılabilir ?

 

GİRİŞ.

1- Maya kullanıcı arayüzünü tanıyalım.
2- Basit primitiv objeler oluşturalım.
3- NURBS ile Poligonal objelerin farkını kavrayalım.
4- Basit NURBS eğriler oluşturalım.

 

MODELLEME

1- NURBS eğrilerini 3D objelere çevirelim.
2- NURBS objeleri poligonlara çevirelim.
3- MAYA’da objelerin komponentlerini bozalım.
4- Basit poligonal modelleme tekniklerini anlayalım.
5- Maya’nın evren aksislerini tanıyalım.

MODELLEME İLERİ SEVİYE

1- Daha detaylı poligonal modelleme araçlarını tanıyalım.
2- Modellediğimiz obje için basit kaplamalar yazalım.
3- UV nedir ? Nasıl kullanılır ? Ne işimize yarar?
4- Organik model ile katı modelin farklarını anlayalım.
5- İlk organik modelimizi yapalım.
6- Karakter modelleyelim. Modellerken kullanacağımız araç ve yöntemlerde neleri baz almalıyız ?
7- Surat modellerken neleri baz almalıyız ?
8- Hazırladığımız modeli, diğer 3Boyutlu programlarda çalışabilecek şekilde dışarı aktarmayı öğrenelim.

RİGGİNG

1- Lokal ve genel eksenleri tanıyalım.
2- Constraintleri öğrenelim.
3- Child Parent ve Maya’nın Outliner sistemini öğrenelim. Basit bir nesne hiyerarşisi oluşturalım.
4- Node Editor’u öğrenelim.
5- Connection Editor’u öğrenelim.
6- Expression Editor’de basitçe kodlar yazalım.
7- Karaktere kemik çizelim, kemik çizilirken nelere dikkat edilir bunları öğrenelim.
8- Çizdiğimiz kemikleri NURBS eğriler ile kontrol etmeyi öğrenelim.
9- BlendShape ile surat rigi yapalım.
10- Maya’nın Muscle sistemini inceleyelim.
11- Yaptığımız rigi, diğer 3Boyutlu programlarda çalışabilecek şekilde dışarı aktaralım.

ANİMASYON

1- Animasyonun 12 prensibini inceleyelim.
2- Bir top sektirme animasyonu yapalım.
3- Bir parkur animasyonu yapalım.
4- İki ayaklı yürüme animasyonu yapalım.
5- Bir dört ayaklı yürüme animasyonu yapalım.

GÖRSEL EFEKT
1- Maya’nın Dynamic Solver’ını tanıyalım. Field’ları kullanalım.
2- Maya’nın Nucleus Solver’ını tanıyalım.
3- Nucleus Particles sistemini tanıyalım. Parçacık oluşturup, parçacıklara kendi yazdığımız özellikleri girelim.
4- Nucleus Cloth sistemi ile Maya’nın kumaş sistemini tanıyalım. Kumaş sistemi ile bir bayrak, perde ve araba kazası yapalım.
5- Maya’nın Fluid sistemini tanıyalım. Fluid sistemi ile duman, patlama ve akışkan sıvı yapalım.
6- Maya’nın Bifrost Liquid sistemini tanıyalım. Bifrost ile bir tsunami sahnesi oluşturalım.
7- İnternetten ücretsiz yayınlanan “Maya Hot Ocean Deformer” ı kendi Maya programımıza yükleyelim. Plug-in’ler hakkında bilgi sahibi olalım.

 

RENDERING

1- Mental Ray render sistemini tanıyalım.
2- mia_material_X shader ile kendi materyallerimizi yazalım.
3- Maya’nın kendi ışık sistemini Mental Ray için entegre edelim.
4- Turtle render sistemini tanıyalım.
5- Arnold render sistemini tanıyalım. (Versiyon farkı olduğu için, bazı öğrencilerimize alternatif olarak Arnold render sistemi gösterilmektedir.)
6- Render ayarları nasıldır, hangi özellik ne işe yarar öğrenelim.
7- Batch render alalım.
8- Pass renderları görelim.

SCRİPTİNG
1- MEL yazılım dilini öğrenelim.
2- MEL ile basitçe komutlar yazalım.
3- MEL ile UI oluşturalım.
ALTERNATİF
1-Python yazılım dilini öğrenelim
2- Python ile basitçe komutlar yazalım.
3- Python ile bir UI oluşturalım.

Autodesk Maya

Türkiye’de bir benzeri olmayan ve Dünya standartlarındaki eğitim metodumuz, yaptıkları çalışmaları tüm Dünya’da tanınmış olan eğitmenlerimiz ile 90 saat süresince alacağınız eğitim programımız “Gör ve Uygula” prensibini  sağlar. Böylece, Autodesk Maya Programının gelişmiş modelleme, animasyon ve render araçlarına hakim olurken aynı zamanda sektör genelindeki çalışma prensibi olan ‘prodüksiyon ekibi’ kavramına alışır ve ‘grup çalışmasını’ önceden tecrübe etmiş olursunuz.

Eğitim Programımız Sonunda Neler Yapabileceksiniz?

  • Autodesk Maya Programının ara yüzüne tam hâkimiyet.
  • Modelleme çeşitleri ve teknikleri (nurbs ile dış yüzey oluşturarak, polygon ile örerek yada ekleme yaparak, deformasyon ile modelleme, subdiv ile detaylandırma vb.)
  • İleri Seviye Organik modelleme ( Kendi yüzünüz, insan vücudu, çizgi film karakteri, gerçekçi hayvan modelleri, fantastik karakterler, yaratık, bina, iç ve dış mekân vb.)
  • Kaplama, renklendirme ve dokulandırma (texturing teknikleri)(cam, metal, ahşap, plastik yüzeyler oluşturma, insan teni yapmak, kirli-paslı yüzeyler, photoshop ile desen oluşturma vb.)
  • 2 ve 4 ayaklı karakter iskelet sistemi oluşturma ve daha önceden modellenmiş olan karakterlere uygulanması ( modellenmiş karakterlerin anatomisine uygun iskelet sistemi yapma ve yerleştirme, ik handle aracı ile eklem yapılması ve hareket anatomisinin ayarlanması, eklem yerlerinin deri ile doğru etkileşmesini sağlamak için ağırlık boyama sistemi ile düzeltilmesi vb.)
  • Walk Cycle, top ziplatmak vb. temel animasyon bilgilerinin verilmesi.
  • Işıklandırma ve Gölgelendirme Teknikleri (ışığın cam yüzeyde kırılması-refraction-, yansımalar-reflection-, yüzeylerdeki parlamalar-specular-,  gerçekçi güneş ve gökyüzü yaratmak, tam ve yarı gölgeli alanlar, objelerin ışık geçirgenliği-raytrace-, sis yapımı ve renklendirmesi, ışık huzmeleri yapımı -volumetric ışıklar- vb.)
  •  Bitmiş animasyon ve modellerin, Maya Software render motoru ile gerçekçi ya da çizgi film tarzında renderlarını almak.

http://www.autodesk.com/ 3d Eğitim

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon

 

 

Autodesk Maya Karakter Modelleme ve Animasyon 3D Eğitim Kursu

 

Yorum

yorum

Ön Kayıt Formu

Gelecek Kurslar

kasım, 2017

Etkinlik Yok

İletişime Geçin

0551 395 05 05
0212 934 0 198
info@3dakademi.com

3D Akademi TV

3D Uçak Modelleme
Big-O vs Sackboy
Corpe Bride
Gemi Modelleme Çalışması
wosvos
Kepçe Modelleme ve Rig Çalışması
Kratos Oyun Modeli - 3D Akademi
ZBrush Karakter Modelleme Eğitimi - 3D akademi

Telif Koruma

Pin It on Pinterest

Share This
X