3D studio Max Mimari Modelleme Vray İçerik
Mimarlar İçin 3D Max ve Vray Render
3D’s Max Mimari Modelleme Eğitimi
3D Max ve Vray Render Kursu
1 Aşama
1 – 3ds Max Nedir ?
2 – Hangi Sektörlerde kullanılır ?
3 – 3ds Max kullanabilmek için nasıl bir bilgisayar gerekir ?
4 – 3ds Max tasarımcısı olmak için nasıl bir ön eğitim lazım ?
5 – Eğitimi nasıl çalışmalısınız ?
6 – Nasıl bir çalışma programı uygulamalıyız ?
7 – Bu eğitim ile 3ds Max uzmanı olmak için uymanız gerekenler.
8 – 3ds Max programını temin etmek ve yüklemek
9 – Program arayüzünü tanıyalım
10 – Çalışma alanımın ve Viewportlar
12 – Klavye Kısayollarımız
13 – Mouse kısayollarımız
14 – 3d sahnelerde gezinme
15 – X – Y – Z eksenlerini tanımak ve kullanmak
16 – 3d Modelleme nedir ?
17 – 3d Sahne nedir ?
18 – 3 boyutlu modellemeye giriş
19 – Poligonları ( Çokgenleri ) tanıyalım
20 – Spline’ları ( Düz ve Eğri çizgileri ) tanıyalım
21- Primitifler ( Basit geometrik başlangıç modelleri )
22- Parametreler nedir, nasıl kullanılır ?
23 – Ölçülü çalışma ayarları ( Ülke ölçü birimi ayarları )
24 – Boyut – Oran ve Orantı nedir ?
25 – Modellemede bize hız kazandıracak yöntemler
26 – Poligonal Modellemeye giriş
27 – Projemizi kaydetmek, Kurtarmak, başka bir bilgisayara taşımak
28 – Modifierlar ( değiştiriciler ) ile çalışmaya başlamak
29 – Modellemede kullanabileceğimiz farklı metodların avantaj ve dezavantajları
30 – Eğri yüzeyler ile ( Nurbs ) modelleme
31 – Eğimli yüzeyler ile koltuk modelleme uygulaması
32 – Çizgileri 3d objelere dönüştürmek
33 – Matematiksel dönüşümler ile modelleme
34 – Objeleri birbirine kaynaştırmak
35 – Objeden obje çıkarmak
36 – Objelerimize açılarla eğim vermek
37 – Çoğaltma – Klonlama teknikleri
38 – Ölçekli hizalama ve çoğaltma
39 – Modelleri gruplama
40 – Gizleme – Saklama – Odaklama yöntemleri ile sahnede rahat çalışmak
41 – Simetrik çalışma ile zamandan kazanmak
42 – Modellerimizi birktirerek bir kütüphane oluşturmak
43 – Kütüphanemizdeki hazır modelleri bir başka sahnede kullanmak
44 – Başka programlarda modellenmiş modelleri kullanabilme yöntemleri
45 – Fotoğraflardan faydalanarak modelleme yapmak
46 – Modellerimizi doku ve renkler ile kaplamak
47 – Sahnemizi ışıklandırarark farklı etkiler elde etmek
48 – Sahnemizin çıktısını almak ( Render )
49 – Elimizi nasıl hızlandırırız ?
50 – Sektörde iş bulabilmek için nasıl bir portfolyo hazırlamalıyız ?
51 – Programda daha da ileri gitmek için hangi kaynakları takip etmeliyiz ?
2.2. Kaplama Eğitimi
1 – Material ( Malzeme ) nedir ?
2 – Malzeme tipleri
3 – Max ile hangi malzemeleri gerçekçi olarak kullanabiliriz ?
4 – Texture ( Doku ) nedir ?
5 – Kaplamak istediğimiz dokuları nereden temin edebiliriz ?
6 – Resimler ile çalışırken boyutun önemi
7 – Renklerin doğru kullanılması
8 – En gerçekçi çıktı ( Render ) için kaplamada uymamız gereken kurallar
9 – Material Editörü’ne giriş
10 – Material editörünün arayüzünü tanıyalım
11 – Material Slotları ( Sample windows )
12 – İlk kaplamamızı hazırlamak
13 – Doğru rengi elde etmek için dikkat etmemiz gerekenler
14 – Yüzeysel yansımalar
15 – Yüzeylerde geçirgenlik
16 – Model tipine göre yansımada ince ayarlar
17 – Model tipine göre geçirgenlikte ince ayarlar
18 – Material hazırlarken render süremizi azaltmak için dikkat etmemiz gerekenler
19 – Yüzeysel pürüzlülük
20 – Yüzeysel kabartı ve çıkıntılar
21 – Cam materialinin incelikleri
22 – Camlarda renk problemlerini aşmak
23 – Sıvıları kaplamak
24 – Kırılma index’ini doğru kullanmak
25 – Yansıma index’ini doğru kullanmak
26 – Beton tipleri
27 – Seramik Tipleri
28 – Ahşap tipleri
29 – Metal tipleri
30 – Ayna – Tam yansıtma
31 – Çim kaplama
32 – Toprak etkisi
33 – Resimleri kullanarak arkaplanlar oluşturma
34 – Resimleri kullanarak gökyüzü etkisi vermek
35 – Dantel – Kumaş gibi özel kaplama teknikleri
36 – Ağaç resimleri kullanarak Ağaç görüntüsü vermek
37 – Farklı materialleri harmanlamak
38 – Aynı modelin farklı yüzeylerine farklı kaplamalar atamak
39 – Hazırladığımız materiallerden kütüphane oluşturmak
40 – Kütüphanemizdeki materialleri farklı sahnelerde kullanmak
41 – Sahnemizi materialleri ile sorunsuz kaydetmek ve taşımak
42 – Vray Power Shader Editörü ile çalışmak
43 – Vray Materiali – Standart Material farkları
44 – Öğrenilen tüm material tiplerinin Vray Power Shader’da hazırlanması
3D Max Kursu
3D Max ve Vray Render
2.3. Işık Eğitimi
1 – Işık nedir ?
2 – 3d Sahnelerde neden ışık kullanıyoruz ?
3 – Işık ve Material ilişkisinin önemi üzerine.
4 – Işıkları kullanırken dikkate etmemiz gereken noktalar
5 – Işıkları render süresini uzatmadan kullanmanın incelikleri
6 – Fotoğrafçılıkta ışık
7 – Işık ve gölge ilişkisinin önemi
8 – Gerçekçi sonuçlar için hangi ışıklar olmazsa olmazdır ?
9 – Işıkta renk kullanımı
10 – Işık tipleri – Hangi ışık hangi sahnede kullanılmalıdır
11 – Standart Işıklara giriş
12 – Spot ( Yayılımlı ) ışıklar
13 – Direct ( Doğrusal ) ışıklar
14 – Noktasal ( Point ) ışıklar
15 – Işıklarda sönüm
16 – Işıklarda keskinlik – yumuşaklık
17 – Işıkların yüzeylere dokunmasındaki patlama problemlerinde yapmamız gerekenler
18 – İç mekan aydınlatmasına giriş
19 – Tavan aydınlatması
20 – Aplik aydınlatma
21 – Fotometrik ( ölçekli ) aydınlatma
22 – Watt nedir ? Enerji dönüşümleri
23 – Kelvin ( Işık sıcaklığı ) nedir ?
24 – Lux nedir ?
25 – Lumen gücü nedir ?
26 – IES standartları
27 – IES dosyalarını kullanarak net ölçeklerle aydınlatma
28 – Dış mekanda aydınlatma – Güneş ışığı
29 – Vray ışıklarına giriş
30 – Vray ışıklarında ölçü birimleri
31 – Vray ve Standart ışıkları birlikte kullanmak
32 – Işık – Kamera ilişkisi
33 – Exposure ( Pozlama hızı ) nedir ?
34 – ISO ( Film hızı ) nedir ?
35 – Işıkları yerleştirmek
35 – Sahnemizde nereye hangi ışık uygundur ?
36 – Işıkların şiddetlerini neye göre ayarlarız ?
37 – Işıkları çoğaltmak
38 – Işıkta huzme etkisini elde etmek
39 – Işık materialleri
40 – Işıkta gölge ayarlarının incelikleri
41 – Sahnemizi test ederek doğru ışık etkisini elde etmek
2.4.Vray Eğitimi
1 – Render almak ne demektir ?
2 – Neden Vray ?
5 – Vray ile render alınacak sahnede olması gerekenler
6 – Render boyutlarını nasıl ayarlarız ?
8 – En kaliteli dosya formatı olarak hangi formatı seçmeliyiz ?
9 – Çıktıda en – boy ( aspect ) ayarlamak
10 – Vray’de render alırken neden uzun sürer ?
11 – Renderımızı 4 kat hızlı nasıl alabiliriz ?
12 – Bilgisayarımız ile ilgili performans arttırıcı bilgiler
13 – Render Farm nedir ?
14 – İnternet üzerinden 100 kat hızlı render alan siteler
15 – Vray render ayarlarına giriş
16 – Pixel hesaplama ayarlamaları
17 – Renk hesaplama ayarlamaları
18 – Kaliteli – Kalitesiz render almak için yapılması gereken matematiksel hesaplar
19- Render motorlarını kullanmak
20 – Hangi motoru hangi sahne için kullanmalıyız ?
21 – Motorların ileri düzey ayarları
22 – Büyük boyutlu render için özel kombinasyon ayarları
23 – Pass hesaplamaları ile daha hızlı render almak
24 – Ultra kalitede renderlar almak
25 – Batch Render ( Üst üste birden çok render almak )
26 – Tek bir hamlede farklı açılardan render almak
27 – Render alırken kilitlenmelerin önüne geçmek
28 – Diğer render programlarının özelliklerine genel bakış
2.5.Mimari Dış Cephe Görselleştirme Eğitimi
– Mimari yapıların modellenme aşamaları,
– Ölçek kullanımı
– Hizalama – Orantılama
– Dizilim araçları
– Hızlı modelleme yöntemleri
– Çatı ve balkon modelleme
– Render odaklı sahne tasarlama
– Peyzaj – Çim alan – Özel eklentiler ile Hazır Ağaç ve Bitki kullanımı ( Eklentiler DVD içerisindedir )
– Eğimli arazilerle çalışmak
– Gökyüzü – Arkaplan ekleme
– Vray ile Gün ışığı Etkisi
– Vray – Solidrock yardımcı yazılımı kurulumu – kullanılması
– Ultra Kalitede renderlar alabilmek için gerekli ayarlar
– 4 kat hızlı render almak
– Render alırken donmaların önüne geçebilmek
– Poligon düşürme teknikleri
– Kamera yerleştirme – Sahneyi fotoğraflama
– Değişik kameralar ile değişik etkiler almak
– Değişik açılardan batch render almak
– Projemizi Sunum Teknikleri – Etkili sunum nasıl olmalıdır