Zbrush Detaylı Tasarım ve Modelleme Eğitimi
Süre: 50 Saat
Zbrush 3 Boyutlu Modelleme
Eğitmen Mergen MUHAMMEDOV ile
Autodesk 3D Maya karakter Modelleme ve Animasyon Eğitimi
@mergen_3d
ZBRUSH İLERİ MODELLEME
3D modelleme konusunda lider programlardan biri olan Zbrush, 3D’s Max ve Maya gibi 3D programlarla entegre çalışabilen fırça tabanlı bir tasarım ve modelleme programıdır. Organik karakter modelleme ayrıca takı tasarımı konusunda popüler olarak kullanılan Zbrush programını uygulamalı eğitimlerimizle sıfırdan öğrenebilirsiniz.
3d Akademi olarak yıllardır 3d konusunda bir çok danışmanlık vermekteyiz. Zbrush kursundada genellikle Autodesk maya kursundan çıkan öğrenciler gelmektedir.
Ardından Oyuncak üretenler, ressamlar ve Takı sektöründeki kuyumcular talepte bulunmaktadır. Zbrush ta yaptıkları modelleri Matrix e atıp daha sonrasında ise metale dökerek üretim yapmaktadırlar.
Zbush ı Maya da, 3D max te, veya cinema4d gibi programlarda yapılmış olan modelleri detaylandırmak içinde kullanabilirsiniz.
Yüz kısımlardaki çatlaklık, ince detaylı desenler, gerçekçi kas yapısı, damar detaylarına kadar ve eski tarz asker modelleri gibi bir cok modeli dijital ortama gerçekçi olarak dökebilirsiniz.
Zaten programın adında da olduğu gibi Dijital Heykel Traş olarak adlandırılır
3. Boyut olarak Z ekseni kullanılır. İleri veya geri doğru itmek Z boyama anlamında olan bu özelliği programa 3. boyutu da buradan kazandırır.
Tavsiyemiz bundan dolayı Zbrush tan önce Autodesk Maya programında topolojiyi düşük poligonlarda çalışmayı öğrenerek modelleme yapmayı tavsiye ediyoruz.
İçerik
1.Zbrush intro
- Zbrush hakkında genel bilgi,zbrush kaynakları
- Ara yüz
- 2.5D,3D mantığı
- Tabletin önemi
- Tool menüsü
- Sculpting yöntemleri
- Maskeleme
- Subtool
- Layerlar
- Move,rotate,scale
- Brushlar ,Alphalar
- Ödev
2. Karakter modellemeye giriş basemesh modellenmesi
- ZSpheres ,Zpheres ile mesh oluşturma
- Attractor Zpheres ve Unified skin
- Zspheres ile basemesh modellenmesi
- 3d max ile basemesh hazırlama
3.ReTopoloji
- Zbrush’dan import,export yapma
- Zbrush’da retopoloji araçları
- Edgeloopun önemi
- Doğru vücut topolojisi
- Yüz retopolojisi
- Ödev
Zbrush Detaylı Tasarım ve Modelleme Eğitimi
4.Sculpting’e giriş: Kafa
-
- Zbrush ile kafa modelinin detaylandırılması(kırışıklık,cilt dokusu vs.)
- Ödev
Zbrush 3 Boyutlu Modelleme Kursu
5.Sculting’e giriş: Vücut Parçaları
- Gövde,kol,el,bacak detaylandırma
- Ödev
6.Uvw ve kaplama
- Zbrushın kaplama araçları
- Projection master
- Zapplink:Zbrush ve Photoshop entegrasyonu
- Polypaint kaplama
- UVW ,Auvtiles,Puvtiles,Guvtiles
- Ödev
7.Final proje :full characterin modellenmesi
8.Final Proje: full characterin modellenmesi
- Ödev
Zbrush,3dsmax(veya seçime bağlı diğer 3d programlar) ,Photoshop,Uvlayout programları kullanılacak
Zbrush Detaylı Tasarım ve Modelleme Eğitimi
Zbrush 3 Boyutlu Modelleme Kursu